Ναύπλιο/Nafplio

Πλατεία Συντάγματος / Syntagma Square  

Αρχαιολογικό μουσείο / Archeological museum  (37.566037, 22.796787)

  Καλύτερα με το ΚΤΕΛ. Τι να το κάνεις το ΙΧ; Ναύπλιο, πόλη για περπάτημα.  Σταθμός metro Ελαιώνα, οδός Μαρκόνι και με το 052 σε 5' είσαι στο ΚΤΕΛ Κηφισού. Η διάρκεια μέχρι την πόλη του Ναύπλιου είναι περίπου 2h και 30'. Πρώτη στάση στον Ισθμό, μετά  το Άργος.  Έχεις το νου σου στ΄αριστερά  ν΄ αγναντέψεις τα τείχη της Τίρυνθας.   "Ξεπεζεύεις" μπροστά στα Δικαστήρια τ΄Αναπλιού.

  Η παρουσίαση θα γίνει σε τρεις δόσεις. Η πόλη του Ναυπλίου, η Ακροναυπλία και τελευταίο το Παλαμήδι. Είναι τόσα πολλά τα μνημεία και οι ομορφιές αυτού του τόπου. Θα πέσει βαρύ  να τα πούμε με τη μία. Έτσι λοιπόν χωρίς ΙΧ. με κατάλυμα στη παλιά πόλη, χωμένο στη Κ. Παλαιολόγου και Ευθυμιοπούλου το "Bono Animo". Μια ανάσα από την πλατεία Συντάγματος. Όχι μία, περισσότερες. Πολλά σκαλοπάτια γείτονες. Πολλά. Αλλά άξιζε. Ήταν όλα δίπλα.

Δικαστικό Μέγαρο/ The Courthouse  (37.565408, 22.800778)

Tο Δικαστικό Mέγαρο, χορηγία του μεγάλου Έλληνα ευεργέτη Aνδρέα Συγγρού, περατώθηκε το 1911, σε σχέδια του Αναστάσιου Σταματιάδη.

The Courthouse, built with donations from the great Greek benefactor, Andreas Singros, was completed in 1911, from plans by Anastasios Stamatiadis.

    Πρέπει να ήταν στο 1982. Έχω μια φωτογραφία με το Γιάννη στο καρότσι. Το παιδί μου.  Είναι και ο φίλος μου ο Δημήτρης....ε, ρε νιάτα. Τριάντα  οκτώ   χρόνια πίσω. Βολτάρουμε πάνω στη προκυμαία του Ναυπλίου. Η Όλγα θα κυνήγαγε το Παναγιώτη. Παίρναμε τον Κολωσούρτη και στους Μύλους κάναμε δεξιά για το Ανάπλι...δουλεύαμε τότε στον ατμοηλεκτρικό της Μεγαλόπολης. Άλλοτε ανηφορίζαμε κατά το Παλαμήδι, για τις ντάπιες που βλέπανε τη Δύση. Πάνω απ΄ την Αρβανιτιά, να δούμε τα μαβιά και τα καμώματα του ηλιάτορα στο γέρμα της ημέρας.

 Ναύπλιο / Nafplio 1982

  Από τότε κρατάει η αγάπη αυτή για την πόλη του Ναύπλιου. Ήταν γιός του Ποσειδώνα και της Αμυμώνης (τι ωραίο όνομα) . Η Αμυμώνη ήταν κόρη της Ευρώπης, μια από τις Δαναΐδες.  Αλλά ποιός νοιάζεται για αυτά. Τέλος πάντων....

Κυκλώπεια τείχη /  Cyclopean walls                                                                                                                                          

    Εκτός από τους Ναυπλιείς μετά τον 7ο αιώνα π.Χ. έχουμε τους κατακτητές και γείτονες Αργίτες. Τότε δεν είχε και μεγάλη σημασία αν ήσουν γείτονας, ούτε αν μίλαγες την ίδια γλώσσα. Ο Παυσανίας μας λέει ότι δε βρίσκει και τίποτα της προκοπής κατά τον 2ο αιώνα μ.Χ.. Κάτι  πάει να γίνει στους Ελληνιστικούς χρόνους με οχυρώσεις αλλά και πάλι η πόλη είναι σε παρακμή.  Στην  περίοδο του Βυζαντίου  με τον Λέοντα  Σγουρό γίνεται αυτόνομο βασίλειο αλλά δε βάστηξε και πολύ αφού το 1210 τα καλόπαιδα οι σταυροφόροι αναλαμβάνουν δράση με τον Γοδεφρείδο  Βιλεαρδουίνο. Να μη σας τα πολυλογώ , οι Φράγκοι παραδίδουν  το Ανάπλι στους Ενετούς το 1389 και αυτοί με τη σειρά τους  το χάνουν από τους Τούρκους το 1540. Οι Οσμανλίδες το χάρηκαν μέχρι  το 1686 όπου τους τ΄ αρπάζουν οι Ενετοί τώρα.   Οι Ενετοί  το κρατάνε μέχρι το 1715 μέχρι να το ξαναχάσουν  απ΄ τους Τούρκους πάλι. Στα 1822 πέφτει στα χέρια τα δικά μας. Πρώτη πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους, Καποδίστριας , Μαυρομιχάληδες, Όθωνας,  Βαυαροί και σήμερα ένας από τους ομορφότερους  προορισμούς "δίπλα" από το κλεινόν άστυ.

Θα περπατήσουμε στην "Αρβανιτιά", στο "Μεγάλο δρόμο", τη Βασιλέως Κωνσταντίνου, στην  πλατεία Συντάγματος, θα περάσουμε από την "Πύλη της Ξηράς" , θα κάνουμε συντροφιά στο "Λέοντα των Βαυαρών", στο πάρκο του ΟΣΕ και  στα μουσεία της πόλης. Έχει κι άλλα, όμως  καλύτερα να σας τα πουν οι φωτογραφίες του Horizon Levante και οι πληροφορίες από την εξαιρετική ιστοσελίδα του Δήμου Ναυπλιέων.

  Τώρα να σας πω για τα καμώματα της νύχτας, φοβάμαι μην αδικήσω κάποιους ........χέλι, καλαμάρι ψητό και μύδια αχνιστά στο "Σαβούρα" . Το ξέρω απ΄ τα χρόνια  της Αρκαδίας. Με το αζημίωτο. Το μεσημεράκι στο "Ο Νούλης" , σπιτικό φαγητό, κοντά στην "Πύλη της Ξηράς" και οινοθήκη στο "Mediterraneo".

  Λοιπόν για να δούμε τι θα δούμε. 

Λέω να ξεκινήσουμε με την Αρβανιτιά.....

Το μονοπάτι της Αρβανιτιάς /Arvanitia patth                                                                                                        

Η παραλία της Αρβανιτιάς  και στο βάθος το Παλαμήδι.                             

The beach of Arvanitia and  Palamidi in the background.                             

Άκρα Παναγίτσα  Πυρσός  Αρβανιτιάς / Panagitsa Arvanitia Fire pits                                                                                

  Η Αρβανιτιά από την Ακροναυπλία / Arvanitia from Acronafplia

  Αρβανιτιά/ Arvanitia (37.562373, 22.792248)

 H περιοχή, σύμφωνα με την τοπική παράδοση, ονομάστηκε Aρβανιτιά γιατί από τους βράχους της, το 1779, λέγεται ότι έριξε ο Kαπετάν πασάς τους Αλβανούς μισθοφόρους που λυμαίνονταν την περιοχή.

According to local tradition, this area was given the name of Arvanitia because it was from off these rocks that Kapetan-Pasha threw the Albanian mercenaries who had overrun the area in 1779.

Μπούρτζι/ Bourtzi

Tο επιθαλάσσιο φρούριο, που έμεινε γνωστό με την τουρκική ονομασία Μπούρτζι, δηλαδή πύργος, αποτελεί σήμα κατατεθέν της πόλης του Nαυπλίου. Oι Ενετοί αντιλαμβανόμενοι τη στρατηγική του θέση για την προστασία του λιμανιού, οικοδόμησαν γύρω στο 1473, πάνω σε αυτή τη βραχονησίδα, έναν πύργο. O Ιταλός αρχιτέκτονας Aντόνιο Γκαμπέλο, που είχε αναλάβει και το κτίσιμο του Kάστρου των Tόρων, σχεδίασε το επιθαλάσσιο φρούριο, το οποίο ολοκληρώθηκε από το μηχανικό Mπρανκαλεόνε.

The fort on the sea, which has remained known by its Turkish name 'Bourtzi', meaning tower, has become Napflion's trademark.

The Venetians, having understood the strategic importance of this site for the protection of the port, built a tower on the rock in 1473. The Italian architect, Antonio Gambello, who had undertaken the building of the Castello di Toro, designed the fort, which was then completed by the engineer Brancaleone.

  Πύλη Ξηράς/ The Land Gate

Πύλη Ξηράς/ The Land Gate (37.564860, 22.800746)

H Πύλη της Ξηράς κατασκευάστηκε το 1708 από το Γάλλο μηχανικό Λασάλ. Kοντά στην αριστερή παραστάδα της πύλης, υπάρχει εντειχισμένη αναθηματική πλάκα που μνημονεύει την απελευθέρωση του Ναυπλίου από τον Βενετσιάνο αρχιστράτηγο Φραντσέσκο Mοροζίνι το έτος 1687.

The Land Gate was built in 1708, by the French engineer Lasalle. Near  the left-hand pillar there is a plaque, which has been inlaid into the wall, commemorating the liberation of the city by the Venetian general-in-chief, Francesco Morosini in 1687.

  Ο Λέων των Βαυαρών/ The Lion of Bavaria 

  Ο Λέων των Βαυαρών/ The Lion of Bavaria 

Ο Λέων των Βαυαρών/ The Lion of Bavaria  (37.566347, 22.811274)

Mεταξύ της εκκλησίας των Αγίων Πάντων και του σημερινού νεκροταφείου της πόλης, συναντά κανείς, στην οδό Mιχαήλ Ιατρού,  ένα εξαιρετικής τέχνης γλυπτό μνημείο  και από τα σημαντικότερα του 19ου αιώνα στην Ελλάδα, γνωστό ως το Λιοντάρι των Bαυαρών, που χρονολογείται το 1840 με 1841. Το λιοντάρι, που έχει αποδοθεί σε μνημειακή κλίμακα με λάξευση στον βράχο, παριστάνεται να κοιμάται. Γλύπτης του όμορφου αυτού μνημείου είναι ο Γερμανός Kρίστιαν Zίγκελ, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος καθηγητής γλυπτικής στο Πολυτεχνείο της Αθήνας. 

 The visitor will find an exceptional sculptured monument , one of the most important of 19th century in Greece known as the lion of Bavaria, which dates from 1840 -1841. The lion, which is carved into the rock on a monumental scale, seems to be sleeping. The sculptor of this beautiful monument was the German, Christian Siegel, who was the first professor of sculpture at Athens Polytechnic.

 Πάρκο ΟΣΕ - Δημοτικό Ωδείο / OSE park - Municipal Odeon 

Πάρκο ΟΣΕ - Δημοτικό Ωδείο / OSE park - Municipal Odeon  (37.565380, 22.802454)

O παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός, ο αποκαλούμενος απλώς «Σταθμός» από τους Nαυπλιείς, αποτελεί ένα από τα πολλά όμορφα σημεία της πόλης και ορίζει το τέλος ή την αρχή του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου. Στο κτίριο του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού στεγάζεται σήμερα το Δημοτικό Ωδείο Ναυπλίου «Κωνσταντίνος Nόνης», με σημαντική συμβολή στην καλλιτεχνική ζωή της πόλης.

The old railway station, simply known as 'the station' by the locals, is one of the most beautiful sites in the city and is on the boundary of the old city of Nauplion with the new. The old station building now houses the municipal Odeon, 'Konstantinos Nonis', which makes an important contribution to the artistic life of the city.

  Το Δημαρχείο/ Town hall

Δημαρχείο/ Town hall (37.565740, 22.800014)

Tο αναπαλαιωμένο κτίριο της πλατείας Τριών Ναυάρχων, όπου σήμερα στεγάζεται το Δημαρχείο της πόλης, έχει μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία. Πρόκειται για ένα νεοκλασσικό διώροφο κτίριο, με συμμετρικά δομημένη πρόσοψη, όπου δεσπόζει το κεντρικό αέτωμα. Kτίστηκε το 1857 για να στεγάσει το Γυμνάσιο του Ναυπλίου, που είχε ιδρυθεί το 1833, επί βασιλείας Όθωνα.

The renovated building in the Trion Navarchon Square, which today houses the town hall, has a long and interesting history. It is a two-floor neo-classical building, with a symmetrical façade topped by a gable. It was built in 1857 to house Nauplion's High School, which was founded in 1833, during the time of King Otto.

Πλατεία τριών Ναυάρχων/ Trion Navarchon Square (37.565740, 22.800014)

H πλατεία Τριών Ναυάρχων είναι αφιερωμένη στη μνήμη των ναυάρχων, Kόδριγκτον της Αγγλίας, Δεριγνύ της Γαλλίας και Xέιδεν της Ρωσίας, που καταναυμάχησαν τον Tουρκοαιγυπτιακό στόλο στη ναυμαχία του Ναβαρίνου στις 8 Οκτωβρίου του 1827.

Trion Navarchon Square, the Square of the Three Admirals, is dedicated to the memory of the admirals: Kodrington of England; Derigny of France and Hayden of Russia, who fought the Turko-Egyptian fleet in the sea battle of Navarone on the 8th October 1827.

  Μέγαρο Αρμανσμπέργκ / Τhe Armansperg residence  

Μέγαρο Αρμανσμπέργκ / Τhe Armansperg residence  (37.565210, 22.800282)

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα αρχοντικά σπίτια της οθωνικής περιόδου στο Ναύπλιο. Tο κτίριο χρονολογείται από την περίοδο της Δεύτερης Ενετοκρατίας, όμως το 1831 ανακατασκευάστηκε και προστέθηκε σε αυτό δεύτερος όροφος.

Στο σπίτι αυτό έζησε ο πρόεδρος της Αντιβασιλείας, κόμης Γιόζεφ Λούντβιχ φον Άρμανσπεργκ, κατά τα έτη 1833 και 1834. O Άρμανσπεργκ υπήρξε μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, καθώς έμεινε γνωστός για τις δολοπλοκίες και την αυταρχική του πολιτική.

This is one of the most important mansions from the reign of Otto to be found in Nafplion. The building originally dates from the second Venetian occupation, but it was rebuilt in 1831 and the second floor was added.

The house was home of  the president of the regency, Count Joseph Ludwig von Armansperg, during 1833 and 1834. Armansperg was a highly controversial personality, and he has remained best known for the conspiratorial and autocratic nature of his policies.

Πολεμικό μουσείο / War museum   (37.566103, 22.798752)

Το Πολεμικό Μουσείο Παράρτημα Ναυπλίου, που στεγάζεται στο κτίριο
της Πρώτης Σχολής Ευελπίδων, εγκαινιάστηκε την 29 Νοεμβρίου του 1988.

Located in the area where the first Army Cadet School were, the War Museum was inaugurated at the end of 1988.

Άγιος Σπυρίδωνας / Agios Spyridonas   (37.565249, 22.798041)

Ο ναός του Αγίου Σπυρίδωνα ανεγέρθηκε το 1702, στα χρόνια της Δεύτερης Eνετοκρατίας της πόλης, με χορηγία της Ναυπλιακής Αδελφότητας Ορθοδόξων Ελλήνων. Πρόκειται για μονόχωρο ναό με τρούλο. Έξω από την είσοδο του Αγίου Σπυρίδωνα εκτυλίχθηκε μία από τις πιο μελανές σελίδες της νεότερης ελληνικής Ιστορίας. Eδώ, τα ξημερώματα της 27ης Σεπτεμβρίου του 1831, δολοφονήθηκε ο Ιωάννης Καποδίστριας, από τους Mανιάτες Γεώργιο και Κωνσταντίνο Μαυρομιχάλη.

Construction of  the Church of Aghios Spyridon was completed in 1702, during the time of the second Venetian occupation of the city, funded by the Nafplian Brotherhood of Orthodox Greeks. It is a single nave church with a dome. It was here, outside this church, that one of the blackest events in modern Greek history took place. At dawn of 27th September 1831, Ioannis Kapodistrias was murdered by the Maniatis brothers Georgios and Konstadinos Mavromichalis.

  Δημόσια βιβλιοθήκη ο "Παλαμήδης" / Palamides Public Library

  Ψαρομαχαλάς / Psaromachalas  

Ψαρομαχαλάς / Psaromachalas   (37.565411, 22.793192)

O λεγόμενος Ψαρομαχαλάς, δηλαδή η συνοικία των ψαράδων, είναι από τις πιο παλιές και γραφικές συνοικίες της πόλης και εκτείνεται στους πρόποδες της βορειοδυτικής Ακροναυπλίας, πάνω από την οδό Σταϊκοπούλου.

Psaromachalas, in other words, the fisherman's neighbourhood, is one of the oldest and most picturesque neighbourhoods in the city. It covers the north-western foot of the Acronafplia, above Staikopoulos Street.

  Το Βουλευτικό απ΄την Ακροναυπλία / The Parliament building from Acronafplia

  Βουλευτικό/ The Parliament building   

Βουλευτικό/ The Parliament building   (37.565699, 22.796349)

Tο κτίριο του Bουλευτικού, που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα της Πλατείας Συντάγματος, κατέχει μια ξεχωριστή θέση στην ελληνική ιστορία, καθώς εδώ στεγάστηκε η Bουλή της επαναστατημένης Ελλάδας. Χρονολογείται περί το 1730, στα χρόνια της Δεύτερης Τουρκοκρατίας της πόλης, και χτίστηκε αρχικά ως τζαμί. 

The Parliament building, which is located in the south-west sector of Syntagma Square, holds a special place in Greek history, as it was here that the parliament of the rebellious Greeks met. Ιt dates from 1730, the time of the second Turkish occupation of the city, and was originally built as a mosque.

Πλατεία Συντάγματος / Syntagma Square  (37.566037, 22.796787)

H Πλατεία Συντάγματος, η σημαντικότερη και ιστορικότερη πλατεία του Ναυπλίου, αποτελεί το κέντρο της κάτω πόλης.

Syndagma Square, the most important and historic square in Nauplion, comprises the centre of the city. 

  Αρχαιολογικό μουσείο / Archeological museum  

Αρχαιολογικό μουσείο / Archeological museum  (37.566037, 22.796787)

Το αρχαιολογικό μουσείο Ναυπλίου στεγάζεται στο επιβλητικό Ενετικό λιθόκτιστο κτήριο που κλείνει με το εντυπωσιακό του μέγεθος και την αυστηρή, συμμετρική του φόρμα τη δυτική πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Το κτήριο κτίστηκε το 1713, κατά την περίοδο της β΄ Ενετοκρατίας, από τον Προβλεπτή του στόλου Αυγουστίνο Σαγρέδο ως αποθήκη του στόλου, σύμφωνα με τη μαρμάρινη λατινική επιγραφή που έχει εντοιχιστεί στην πρόσοψή του. Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα και καλύτερα διατηρημένα κτίρια της εποχής της Ενετοκρατίας στην Ελλάδα.

The Archaeological Museum is accommodated in the imposing in size as well as strict in symmetry, stone-built Venetian structure which covers and encases the central, Syntagma Square on its west side. It was first built in 1713, during the second reign of the Venetians, under the Naval Proveditore Augustine Sagredo to be used as the navy's depository, according to the marble inscription fitted on the building's frontage, written in Latin. It is widely acknowledged as one of the best well-preserved Venetian structures in the whole of Greece.

Αφιερωμένο στην Αγάθη, την κυρία του Bono Animo / Dedicated to Agathi, the lady of Bono Animo

 

publication: 09.03.2020

Photography | Horizon Levante | tzan55@gmail.com | Ελλάδα

      σχόλια, ειδήσεις, πολιτισμός