top of page

Φιδάκια - Ευρυτανία 9.2015

Fidakia - Evritania 9.2015

Θέα από τα Φιδάκια στην τεχνητή λίμνη των Κρεμαστών - view from Fidakia. The Kremaston artificial lake

Το Horizon-Levante μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα κατάφερε το Σεπτέμβρη που μας πέρασε να "δραπετεύσει" μακριά από το κλεινόν άστυ. Οι δυσκολίες περισσεύουν αυτό τον καιρό, αλλά σφίξαμε τα δόντια και πήραμε την απόφαση για μερικές ανάσες μετά από ένα  χρόνο και βάλε με την πλάτη στον τοίχο....

Είπαμε και στον ξάδερφο. Ήταν  προεκλογική περίοδος βέβαια, αλλά δεν θα βρίσκαμε άλλη τέτοια ευκαιρία. Τραβάτε με κι ας κλαίω, ένα πρωί στα μέσα Σεπτέμβρη ξεκινήσαμε για τα Φιδάκια της Ευρυτανίας. Εθνική, Κάστρο, Ορχομενός, Λειβαδιά, Δίστομο, Ιτέα, στο Λιδορίκι στάση για καύσιμα και στη συνέχεια καταλήξαμε στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας. Ο Τρυγητής αν και μήνας του Φθινοπώρου μας επιφύλαξε καταπληκτικό καιρό αλλά και εξαιρετικές τιμές στο Village Inn του Σάκη και μόλις 35€ το δίκλινο. Το βράδυ η θερμοκρασία έφτασε στο 10 και το βραστό στην πλατεία έκατσε tamam......

Την επόμενη το πρωί τραβήξαμε για την Αμπελακιώτισσα. Η διαδρομή είναι όλη ασφάλτινη και πανέμορφη. Στις απολήξεις της Τσεκούρας βρίσκεται ο οικισμός μαζί με το ομώνυμο μοναστήρι της Παναγίας. Αφού περάσαμε τη διασταύρωση για τις "Δρυάδες" του Κανέλλου και το μοναστήρι, δεξιά "φεύγει" χωματόδρομος (συντεταγμένες/coordinates: 36,614314 - 21,883668) για Περδικόβρυση (15Km). Ο δασικός δρόμος σε πολλά σημεία είναι ασφάλτινος. Βρήκαμε τα συνεργεία να δουλεύουν. Πριν από καμιά 20σαριά χρόνια (Απρίλης του 1995) σ΄ αυτήν την διαδρομή με το NIVA τότε, αφήσαμε μια βάση αμορτισέρ από την καλοπέραση στο δρόμο. Τώρα μεγαλεία. Στην Περδικόβρυση είπαμε να ξεδιψάσουμε μ΄ ένα τσιπουράκι, αλλά ο κάπελας βαριότανε.

Διαδρομή Άνω Χώρα - Αμπελακιώτισσα / rout Ano Hora -Ampelakiotisa

Αμπελακιώτισσα - village Ampelakiotisa                   Διασταύρωση για Περδικόβρυση - crossroads for Perdikovrisi

Η τεχνητή λίμνη του Εύηνου από τις βόρειες απολήξεις της Τσεκούρας - The Evinos lake

Περάσαμε τη γέφυρα του Εύηνου και συνεχίσαμε για Κλεπά. Εδώ βρήκαμε και τον κάπελα πρόθυμο και ένα καφενείο βγαλμένο από τα παλιά. Από την Αράχωβα αγναντέψαμε ξανά τη λίμνη του Εύηνου.

Τεχνητή λίμνη Εύηνου - The Evinos lake

Στα σύνορα ακριβώς Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας (10Km από Αράχωβα) στη θέση Ψηλός Σταυρός κάναμε αριστερά στο δασικό δρόμο (Συντεταγμένες/coordinates: 38,737132 - 21,843929).  Θέλει καλό χάρτη και GPS. Φάγαμε πάνω από ώρα για να βγούμε στη σωστή κατεύθυνση για Σκοπιά. Τέλος πάντων. Μετά τη Σκοπιά άρχισε το ανελέητο μπότζι. Κατεβήκαμε 600m υψομετρική διαφορά - στον πάτο ενός ρέματος - σε λιγότερα από 4Km. Προορισμός το Πανταβρέχει. Και βέβαια ότι κατεβαίνει ανεβαίνει . Άγιος Χαράλαμπος, Καστανούλα και αγνάντι στα στροφιλίκια της Καλιακούδας. Μετά τη Ροσκά ξανά προς τα κάτω. Από τα 1000m στα 600.

Διαδρομή Αράχωβα - Ψηλός Σταυρός / rout Arahova - Psilos Stavros           Χαμένοι στο δάσος / lost in the wood

Διαδρομή Σκοπιά - Ροσκά / rout Skopia - Roska

Αγνάντι στις στροφές της Καλιακούδας - kaliakouda mountain crossing

Φτάσαμε στον Κρικελοπόταμο. Από εδώ ξεκινά η διαδρομή για το μαγευτικό Πανταβρέχει. Γι΄ αυτό θα τα πούμε μια άλλη φορά. Η πρώτη επίσκεψη μας εδώ το 2001 δεν είχε γέφυρα για να περνούν τα οχήματα. Περνούσαν μέσα από το ποτάμι για να κατευθυνθούν είτε στη Ροσκά, είτε στη Στουρνάρα. Στάση για  το μεσημεριανό μας κάτω από τα πλατάνια που πνίγουν το τοπίο. Εδώ δίπλα έχει και ένα καταπληκτικό πλατό για ελεύθερη κατασκήνωση.

Κρικελοπόταμος - The Krikelopotamos river

Έχουμε από το Ψηλό Σταυρό περίπου 30Km χώμα και μπροστά μας τα στροφιλίκια της Καλιακούδας.  Δηλαδή μέσα σε 5Km να καλύψουμε υψομετρική διαφορά 1100m μέχρι το διάσελο. Έχω την γνώμη ότι αυτή η ορεινή  διάβαση είναι από τις εντυπωσιακότερες στην Ελλάδα. Πρώτη και με το ζόρι δευτέρα. Στα 1740m αντικρίσαμε μπροστά μας και χαμηλά το Μεγάλο Χωριό. Ακόμα 12 χωμάτινα χιλιόμετρα και μετά "πολιτισμός".

Ανεβαίνοντας την Καλιακούδα - στο βάθος η οροσειρά των Κραβάρων / going up the kaliakouda mountain

Ορεινή διάβαση Καλιακούδας / Kaliakouda mountain crossing

Στα 1760m. Ανάμεσα στο Μέγα Ίσωμα και στην κορυφή της Καλιακούδας (2099m). Under Kaliakouda summit (2099m)

Ό,τι ανεβαίνει κατεβαίνει / The other side

Σημείο 3: Μεγάλο Χωριό

Point 3: Megalo Horio

38,831496 - 21,743880

Στο Καρπενήσι πήραμε το δρόμο για τα Φιδάκια. Κατά τις 8μμ ήμασταν στην πλατεία. Ξενώνας "Οιχαλία". Παλιό αρχοντικό που με κόπο και χρήμα το έκαναν ξενώνα ο Χρίστος και η Γιωργία. Εμείς τον απολαύσαμε με μια 40αρα το δίκλινο. Το βράδυ το περάσαμε στην ταβέρνα τους. Θερμοκρασία super, 18οC.

Ξενώνας "Οιχαλία"

Guests'house "Ihalia"

"Σύμφωνα με μία άποψη στην περιοχή βρισκόταν η αρχαία Οιχαλία πρωτεύουσα των Ευρυτάνων"

Το πρωί ξεκίνησε με μέλια, τσάι του βουνού και τα λοιπά "belfast". Τα γατόνια έδωσαν το δικό τους χρώμα.

Πρώτη επίσκεψη στα Τσαγκαράλωνα. Αγνάντι στην τεχνητή λίμνη του Κρεμαστών. Μετά χώμα. Συνεχίσαμε για τ΄ Αμπέλια και πριν τη beley που αριστερά σε πάει για Προυσό εμείς κάναμε δεξιά για ένα μικρό παράδεισο. Ιδανικό μέρος και για ελεύθερη κατασκήνωση. Έχει κιόσκι, νερό τρεχούμενο και εύκολη πρόσβαση για όλα τα οχήματα.

Η αριστερή έξοδος της beley οδηγεί στην "παραλία" του Τρικεριώτη.

Συντεταγμένες/coordinates: 38,838692 - 21,621479

Φωτό δεξιά: Chris Papaz https://ssl.panoramio.com/photo/24182948

Επιστρέψαμε στ΄ Αμπέλια και τραβήξαμε για το χωριό Χελιδόνα. Κακός χωματόδρομος, αλλά άξιζε. Στην πλατεία ζητήσαμε τον κάπελα. Δεν φιλοτιμήθηκε. Και τώρα; Ένας ντόπιος μας είπε θα φάμε καλά στα Βελωτά. "Θα έχει και καλό αγνάντι". Και είχε.

Το χωριό Χελιδόνα και η πλατεία του / Helidona village and the small square

Διαδρομή Χελιδονα - Διπόταμα / rout Helidona - Dipotame

Αγνάντι από τα Βελωτά / view from Velota

Απέναντι μας οι απολήξεις του Παναιτωλικού και μπροστά μας πανσέτα και κόκκινο κρασί. Η ώρα κοντεύει 3μμ. Ο ξάδερφος θέλει να επιστρέψει στο καθήκον.....Τον ξεπροβοδίσαμε στο Καρπενήσι και επιστρέψαμε στα Φιδάκια. Το βράδυ ο γαύρος έφαγε 3 από τη Bayern. Απολαύσαμε ένα εκπληκτικό ηλιοβασίλεμα όμως από το μπαλκόνι της ταβέρνας του Χρίστου και της Γεωργίας. Ο ηλιάτορας έγειρε πάνω στη λίμνη.

Το πρωί αιχμαλωτίσαμε τον οικισμό. Αρχιτεκτονικός πλούτος. Η εκκλησία τους κλείνει 100 χρόνια 10 Ιούνη του 2016. Θα έχουν συνάντηση όλα της γης τα "Φίδια".

Στα Φιδάκια / Fidakia village

Το παλιότερο σπίτι (1873) / The oldest house

Η συνέχεια είχε διάσχιση της Χελιδώνας. Το βουνό. Ανάμεσα στα Σελλά  και τη Μηλιά φεύγει δεξιά δασικός δρόμος για τα μυτίκια της Χελιδώνας. Από τα 1100m στα 1600m. Ζόρικο χώμα αλλά πανέμορφη διαδρομή. Στο διάσελο βλέπεις τη λίμνη των Κρεμαστών. Άμα πιάσεις τις ανατολικές πλαγιές του βουνού αντικρίζεις το Μικρό και το Μεγάλο Χωριό. Κατά τις 1 το μεσημέρι αφήσαμε πίσω μας το Καρπενήσι. Μετά τις βίγλες του Τυμφρηστού κάναμε στάση στο Χάνι του Πανέτσου για Μοσχαροκεφαλή.......

Διάσχιση της Χελιδώνας / Helidona mountain crossing

38,861098 - 21,689436

Σημείο 5: Μικρό Χωριό

Point 5: Mikro Horio village

Υ.Γ Στα Καμένα Βούρλα  πήραμε το λουτρό μας στη θερμή πηγή (Καλλυντικά) που έχουν διαμορφώσει οι ντόπιοι με ελεύθερη είσοδο για όποιον του αρέσει......πάρτε και το σημείο (38,778001 - 22,743527)

(φωτό Ηλίας Ακριβός  https://ssl.panoramio.com/user/6018803 )